Regler

REGLERNE ER VEJLEDENDE OG OPDATERES LØBENDE

  • MASTER-hold består af 4 personer
  • Challenge-, Junior- og Fighter-hold består af 3 personer
  • Der konkurreres i både Dame, Herre og Mix række på alle distancer, såfremt mindst 5 hold er tilmeldt rækken.
  • Deltagende hold skal klare sig selv undervejs og følges ad helt til mål. Må en deltager udgå kan holdet fortsætte udenfor konkurrence hvis der er minimum 2 personer tilbage.
    I så fald kontaktes løbsledelsen
  • Alle holdmedlemmer skal underskrive en ansvarserklæring, som afleveres ved indskrivning. Deltagere under 18 skal medbringe underskrift fra forældre/værge.
  • Alle deltagere bør have læst DARUs standardregler.
  • Klassementet oplyses senest ved indskrivning
  • Løbsnummer udleveres ved indskrivning og bæres synligt af alle holdets deltagere
  • På MTB og bike’n’run sektioner bæres hjelm til enhver tid, hvis man sidder på cyklen samt godkendte cykellygter i mørke
  • På inliners bæres refleksvest og hjelm altid samt for- og baglygte i mørke
  • Svømmevest bæres på svømmesektioner
  • Redningsvest eller svømmevest udleveres ved og bæres i kano og kajak og evt. øvrige vandaktiviteter
  • Til enhver tid skal anvisninger fra løbets officials følges.
    I Stjernecentrum beslutter officials i hvilken rækkefølge opgaverne udføres af det enkelte hold. Dette er for at mindske kødannelse. Ventetid over 5 minutter registreres.
  • EMIT enhed udleveres af officials ved start eller ved de delstræk, hvor de skal benyttes. Hvis enheden mistes eller beskadiges erstattes denne med kr 450,-

Derudover følger YACS standardreglerne fra Dansk Adventure Race Union

En uge før løbet modtager alle deltagere desuden regler og anvisninger i et deltagerbrev og der briefes grundigt 15 min før hver start.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
FACEBOOK
INSTAGRAM
Skriv til arrangøren
Tilmeld hold
English